Site Loader

Tendencja wzrostowa

Z roku na rok przybywa konsumentów, którzy zakupów dokonują przez Internet, z tego właśnie powodu rośnie ilość sklepów w sieci. Przy wyborze sklepu internetowego konsumenci kierują się różnymi względami, brana jest pod uwagę wiarygodność sklepu, sposób płatności oraz dostawy. Najważniejsza jest jednak cena produktu. Chcąc więc mieć dobrze prosperujący sklep sprzedawca zmuszony jest prowadzić monitorowanie cen konkurencji. Jeszcze do niedawna analizy cen prowadzone były wyłącznie przez duże i średnie przedsiębiorstwa, dzisiaj jednak coraz więcej mniejszych firm decyduje się na wprowadzenie tej polityki u siebie.

Dlaczego warto monitorować ceny?

Badanie cen konkurencji pozwala szacować czy nasza oferta będzie atrakcyjna i przyciągnie klientów. Zdarza się, że wystarczy obniżyć cenę towaru o parę groszy i możemy pochwalić się najlepszą ofertą na rynku. Jest jeszcze druga strona analizy cen. Monitorowanie cen konkurencji może wykazać, że nasza oferta jest jedyna na rynku, dlatego sprzedawca może zarobić więcej podnosząc swoje ceny. Dzięki śledzeniu cen konkurencji z łatwością uda się przygotować atrakcyjną ofertę w odpowiednim czasie.

Na jakiej zasadzie działa monitorowanie cen konkurencji?

Na rynku dostępne są narzędzia – roboty, które analizują i zbierają informację o cenach konkurencji. Roboty gromadzą dane takie jak: ceny artykułów oraz ich dostępność w danym momencie. W przypadku artykułów, które są zarządzane datą ważności – robot pobiera informację, jaka jest aktualna data przydatności do spożycia.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl/

Post Author: addmin5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *